14 Haziran 2013 Cuma

İnternettte dolaşırken Tel tedavisi hakkında bulduğum bu güzel  blogda, samimi fikirlerini paylaşan bir blocu gördüğümde dayanamadım Ortodonti  tedavisi hakkındaki bu bilgiyi diğer insanların da okumasını istedim. http://obenimgizlibahcem.blogspot.com isimli blogda diş teli deneyimini sayın yazar bakın nasıl anlatmış.

Diğer faydalı bloglar ; Diş implantı  Diş implantı    Şeffaf diş teli  İmplant  İmplant diş 

Diş teli günlüğüm: 3.ay!


diş teli hikayemin ilk yazısını surada bulabilirsiniz:)

Bu konuda bloguma ve bana inanılmaz geri donusler geldi,pek cok mesaj mail aldım. Hatta bir takipcim beni facebooktan bulmus, arkadas olduk:) Uzun zamandır bu yazıyı yazmayı bekliyordum cunku tel tedavisi gören ya da görmeyi dusunen kisilerin bu tip yazılara cok ihtiyacı oluyor kendimden biliyorum. Bugun tellerimle 3. ayıma girmis bulunmaktayım ve bu surenin ilk haftası haric tamamında lastik taktım. Aslında ilginc,pek cok kisi lastiği tedavinin sonlarında takar ben ilk haftadan sonra basladım lastiklere. Bu konuda merak edilen pek cok nokta var esasında ben şanslı gruptanım sanırım. Şu üç aylık sürecte agrı acı nerdeyse hic cekmedim ve resmen hergun bunun icin sukrediyorum. Ne yemek yeme-yara sorunu yaşadım ne başka herhangi bişey. Üstelik lastiklerin çok acıttıgı soylenir ben cabuk duzelsin diye 2 tane takıyorum yine acı yok -muthis bisey:) neyse masallah diyelim:p

Öncelikle lastiklerden baslayalım bebekler, bu lastik denilen sey kucucuk sacımızı ördüğümüzde takılan minik lastikler vardı ya,onun gibi bişey. Öyle lastikle agzını açamıyorsun diye bişey yok gayet rahat açılıyor gülünüyor konuşuluyor. Hatta benim agzımda lastik oldugunu unutup bişeyler yediğimde çok oldu. O derece dusunun:) Sonra okumuştum ekşi sözlükte idi sanırım, biri bi kraker ikram ettiğinde alıp yiyemezsin falan diyodu yazar -açık ve net diyorum bunlara inanmayın. Ben ki hastalık hastası en ufak seyi buyutup saatlerce tribe giren blog sahibesi en ufak sıkıntı yasamadım. Tamamen bunyesel bişey, kendinizi acıycak diye sartlamayın. Lastikler tedavinin en en en önemli parçası bence. Dişleri inanılmaz derecede kaydırıyor ve duzeltiyor. Çekim boşlugumun 3'te biri simdiden kapandı bile. Ama su konuda da hakkımı yemeyim lastikleri 2 aydır 22 saate yakın takıyorum, buldugum cogu an tek değil 2 lastik kullanıyorum ve sonuc ortada. Doktorum beklenilenden cok daha hızlı bir duzelme gördüğünü söyledi.

İkinci kısımsa yeme içme. Öncelikle anlaşalım: asitli içecek yok! Bunu kendinize hatırlatın. 2aydır kola gazoz fanta falan hiç içmedim ve tedavi bitene kadarda içmeyecegim. Bu tip içecekler braketlere zarar verip tedaviyi uzatıyor. Şöyle söyleyim kopan dusen 1 braket= 3 ay uzayan tedavi. Kim 3 ay daha dişinde tellerle gezmek ister??  Hamburger tipi ısımalı yiyecekler hayli zor kabul ediyorum,ama canım cok istediğinde yedim acıkcası. Çatal bıcakla yiyebileceginiz seyleri tercih etmeniz daha iyi tabi. Özellikle braketsiz  ya da bantlı arka dişlerinizle yerseniz cok daha kısa sürede tedavinize cevap alırsınız benden söylemesi:)) Bi de sakız çiğnemek yok! Sakız braketlere yapışıyor ve çıkması inanılmaz zor, ya da braketleri koparıyor ki düsünmesi bile korkunc- 3 ay uzayan tedavi! Bunlara dikkat ettiğiniz sürece yemesi de içmesi de gayet guzel:))

Ücüncü kısım agız ve tellerin bakımı. Çok çok önemli bişey varsa bu dişlerin bakımı. Ortodontist Telleri çıkardığında çürümüş lekeli dişler isterse dumduz olsun,mide bulandırır. Ve Dişteli sürecinde eger guzelce temizlemezseniz leke kalır,braketler çıkınca açıklı koyulu dişleriniz olur. Yapılması gereken: o dişleri her yemekten sonra fırçalamak. Başta garipsiyorsunuz,sonra inanılmaz saglam bir diş temizleme rutininiz oluyor. Bir yere gittiğimde yemekten sonra lavaboya gidip diş fırçalamak başta garip gelse de şimdi yapmazsam deliriyorum. Yediklerimin dişlerimde kalma olayıda oyle abartıldıgı gibi değilmiş,hatta pek kalmıyor ama yine de insan temiz ve rahat hissetmek istiyor. Yakında favori agız bakım ürünlerimi yazacagım zaten:) Gunduzleri dişinizi fırçalamanız yeterken yatmadan önce diş ipinizle arayuz fırcanızla agız bakım suyunuzla saglam bir temizlik yapmanızı da ayrıca tavsiye ederim. Tuketilen şeker bisüre sonra asite donustugunden koladan farkı yok,şekerli her seyden sonra diş fırcalanmalı!

Hala takmalı mıyım bu telleri diye soran varsa deli misin? zaman gecmeden hemen tak! demek istiyorum. Çünkü 2 ayda bile dişlerde ve lastik kullanıyorsanız çene yapınızda bariz düzelme oluyor. Ve şunu net olarak söyleyebilirim ki tedavi bittiğinde kendinize guveniniz fazlasıyla artıcak. Agrıyor,aciyor diyenler elbet olacak ama su da gercek ki 'guzellik acıtır'. Sonucunda herkesten duzgun dişleriniz ve çeneniz olacak. resmen agız yapınız bastan değisecek ve kusursuzlasacak. Bunun için değer mi? deger. O tellerle gecireceginiz sene 2 sene,bomba bir gülüşle gecireceginiz zaman kalan ömrünüz. Tercih sizin:)

Yorumların tavsiyelerim kişisel olsa da size garanti verebilirim yerli yabancı neredeyse her kaynagı okudum hatta odtü agı üzerinden girip yabancı makaleleri bile okudum. Sorularınız ve önerileriniz icin mail atabilirsiniz:  veya buraya yorum yazabilirsiniz. çok çok öptüm!